SIVECO – un raport de CSR romanesc

SIVECO Romania a publicat pe 17 august Raportul de dezvoltare sustenabilă, pe care l-am descarcat de aici: http://www.siveco.ro/download/Raport_CSR_2011_SIVECO_Romania.pdf

Am gasit stirea privind publicarea cind tocmai ma intrebam care este procentul companiilor romanesti care se preocupa de responsabilitatea sociala (si cite dintre acestea elaboreaza si un raport).  Caut sa raspund la aceasta intrebare si ma gindesc ca este un obiect de studiu. Asa cum am aflat din acest articol Mapping the Landscape: Corporate Social Responsibility for Universal Market Access: “Over 80 per cent companies in India are engaged in CSR-oriented activities, marking a 17 per cent jump since 2004.” Am dat acest procent ca sa avem o referinta pentru o economie in dezvoltare. Am spus o referinta nu o tinta. Pentru ca tinta face parte dintr-o strategie. Pentru putine companii, responsabilitatea sociala este parte a strategiei de business, este un instrument al dezvoltarii durabile.

SIVECO Romania a realizat pentru al patrulea an consecutiv raportul CSR, care este structurat pe activităţile economice, sociale şi de mediu realizate în 2011 si modul in care s-a raportat la stakeholders.

Pentru ca sunt adepta a tezei conform careia responsabilitatea sociala, prin principiile si cadrul de guvernanata, insoteste lantul valorii iar impactul in business poate fi cuantificat, apreciez ca raportul SIVECO este elaborat structurat, iar autoevaluarile sunt facute dupa practici de raportare adoptate in industrie (cum ar fi GRI, SA8000, ISO 9001, United Nations Global  Compact „Communication on progress – COP”).

Iata un extras din raport, referitor la unul din cele 10 principii UN Global Compact (Principiul 10:  Companiile trebuie să lupte împotriva tuturor formelor de corupţie, inclusiv mituirea şi şantajul.)

„INDICATORI în 2011

•  0 ACCIDENTE DE MUNCĂ

0 ÎMBOLNĂVIRI PROFESIONALE

0 CAZURI DE HĂRŢUIRE SEXUALĂ

0 ACŢIUNI ÎN INSTANŢĂ ALE ANGAJAŢILOR ÎMPOTRIVA COMPANIEI

0 ANGAJĂRI SUB VÂRSTA DE 18 ANI

0 ACŢIUNI DE DISCRIMINARE”

Abordarea strategica a responsabilitatii sociale rezulta si din stabilirea tintelor pe care SIVECO le-a stabilit pentru anul 2012, din care am ales urmatoarele:

Pentru angajati:  recunoaşterea contribuţiilor fiecăruia la succesul companiei, incurajarea implicării individuale în programe sociale

Cadrul de guvernanta: Implementarea standardului ISO 27001

Etică: Lansarea codului de etică

Relaţia cu organizaţiile profesionale: crearea în mediul universitar şi în societatea civilă a unor parteneriate strategice în scopul promovării unor valori comune şi a bunelor practici în afaceri.

Pentru ca avem acum un standard ISO pentru responsabilitatea sociala, ISO 26 000: 2010, am asteptari pentru o companie romaneasca de talia SIVECO sa vedem o autoevaluare si dupa acest standard. Asteptarile sunt indreptatite de faptul ca au un CEO care a primit recunoastere internationala pentru viziune si curaj, care conduce activitatea dupa standardele adoptate de industrie. Si dupa cum cunosc echipa, cu multi oameni experti, certificati pentru calitate. Cu peste  1200 de angajati, cu filiale in lume, se potriveste folosirea CSR, in care „C” vine de la „Corporate”.  De observat ca standardul pomenit mai sus nu se refera numai la corporatii, ci la toate organizatiile. Poate brutaria „Georgi” de peste drum de blocul meu are pe linga o paine buna si o strategie de responsabilitate sociala. O sa intreb, se face din ce in ce mai buna paine  rustica, taraneasca, ardeleana, batuta. Romaneasca.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s