Despre loialitate

O conversatie cu o reprezentanta a departamentului de vinzari al UPC imi prilejuieste aceasta reflectie. Trebuie sa spun ca dialogul a fost civilizat, mai degraba eu am pus niste intrebari dificile. Pentru ca eu cred ca e normal sa incerci sa te pui in locul persoanei pe care vrei sa o convingi de oferta nemaipomenita a momentului. Mai ales atunci cind e vorba de un fost client iar departamentul se ocupa de fosti clienti. Acesta e un lucru bun, sa-i contactezi pe fostii clienti. Consider ca primul lucru cind contactezi un fost client este sa afli ce l-a determinat sa renunte la serviciile tale. Poate afli ca a fost vorba despre o problema care, intre timp, datorita tehnologiei sau strategiei companiei, s-a remediat. Poate afli o chestiune legata de satisfactia clientilor si impiedici alte renuntari.
Apoi, daca incerci sa-mi prezinti oferta cu o grila TV bogata si cu un TV set nou iar eu nu ma uit la TV si ma intereseaza doar viteza conexiunii de date nu avem cum sa ajungem la o intelegere.
Pe masura ce continuam conversatia, mi-am dat seama de urmatorul lucru. Eu nu vreau sa renunt la telefonul fix. Pe vremuri, am asteptat 10 ani pina sa-l am. De aproape 20 de ani nu-l folosesc, iar atunci cind se intampla sa sune ma duc mai intai la interfon. Cind am vrut sa renunt, Romtelecom m-a convins ca apreciaza loialitatea mea. E un lucru cunoscut ca femeile se ataseaza de un brand si ramin loiale chiar daca concurenta e mai avantajoasa. Conservatoare cum sunt ii spun partenerei mele de conversatie: eu nu sunt interesata de TV si ramin loiala Romtelecom. Brusc imi dau seama de anormalitatea situatiei. Adica, sunt loiala unui brand care nu mai exista?!
Ce inseamna sa fii loial? Este o relatie biunivoca?
Sa fii loial este pentru mine o valoare fundamentala. Ma atasez de acei oameni, de acele branduri care apreciaza aceasta valoare. Ce am constatat in aceasta criza economica este ca din ce in ce mai putini oameni, mai putini angajatori, mai putini furnizori apreciaza loialitatea. Pentru ca lumea ii da o dimensiune materiala, are valoare de intrebuintare, are un pret. Din ce in ce mai neinsemnat. Angajatorii nu pot oferi contracte cu durata nedeterminata pentru ca nu au nevoie de oameni loiali. Au nevoie de lucratori cu ora. Furnizorii de servicii nu au nevoie de clienti loiali. Au nevoie de tranzactii, sa-si faca planul luna aceasta, anul acesta.
O relatie bazata pe loilalitate este o relatie trainica, pe termen lung. Daca cealalata parte nu apreciaza loialitatea, cel mai bun lucru este sa pui capat acelei relatii. Pentru ca nimic nu pregateste mai bine constiinta decit o astfel de renuntare unilaterala.
Iar despre loialitatea mea fata de un brand care nu mai exista, pot sa spun ca nu incalca logica gindirii. Pentru ca este vorba de loialitatea pentru o amintire.

Reclame

One thought on “Despre loialitate

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s