Despre Responsabilitatea Socială

landing page CSRI

„there is one and only one social responsibility of business–to use it resources and engage in activities designed to increase its profits”  sau pe scurt, așa cum apare pe site-ul profit.ro

webadd

Am ales intenționat acest citat pentru că a generat controverse încă de când a fost publicat (Milton Friedman, 1970). Capitalism, post-capitalism, globalizare-antiglobalizare, noua economie, recesiunea, Global Goals sunt evoluții care au schimbat discursul promotorilor responsabilității sociale și pe acela al oponenților ei. Dincolo de piață și de acționari, există societatea și actorii ei.

Faptul că acest citat este afișat pe pagina profit.ro nu m-a surprins. În ultimii ani, am avut multe întâlniri cu directori executivi din corporații internaționale, din filialele locale ale multinaționalelor, din bănci si din IT, în cea mai mare parte. Cu foarte puține excepții, Corporate Social Responsibility înseamnă pentru CxO implicarea în societate, Citizenship. Este déjà un progress, aș spune, de la donații caritabile și plantat copaci.

Ca și în cazul citatului de mai sus, ignorăm cadrul larg al prezenței noastre și al sensului nostru în lume. Milton Friedman a specificat care este cadrul în care afacerile au ca sens crearea de profit: respectul legii și al eticii comune (N.B: sublinierile îmi aparțin).

“make as much money as possible while con­forming to the basic rules of the society, both those embodied in law and those embodied in ethical custom

„there is one and only one social responsibility of business–to use it resources and engage in activities designed to increase its profits so long as it stays within the rules of the game, which is to say, engages in open and free competition without deception or fraud.”  The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits, by Milton Friedman . The New York Times Magazine, September 13, 1970. Copyright @ 1970 by The New York Times Company.

Cu aceste note de început de an ne propunem să aducem împreună clarificări noi conceptelor folosite, rigoare si profesionalism în activitățile noastre. Aceasta este misiunea pe care ne-am asumat-o în activitatea de cercetare a domeniului responsabilității sociale de care ne ocupăm.  Vom publica o serie de articole pe acest blog și așteptăm contribuții, opinii din partea celor care lucrează sau sunt pasionați de dezvoltarea durabilă.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s