Privilegiul de a urmări un lider

Am scris despre aproape fiecare dintre cele treisprezece întâlniri organizate de grupul Umanager, despre temele alese, despre invitații care vorbesc, despre moderatori și despre impactul acestor dezbateri. Particip cu interes la conversațiile care au loc și plec, de fiecare dată, cu ceva la care mă gândesc o vreme. Plec cu impresii despre oameni și lucruri, revăd oameni pe care ii știam și întâlnesc oameni noi. Mă surprinde perspectiva unora, mă încântă devenirea multora, admir statornicia celor apropiați și faptul că sunt mereu autentici. De la o vreme, învăț de două ori mai mult. Urmăresc speakerii și rezerv fiecăruia un loc în memorie, rețin ceea ce mă interesează, mă delectez subiectiv cu ceea ce adaug eu temei în dezbatere. Și vine finalul, concluziile unei sesiuni de peste două ore fără pauză, la care sunt cel puțin șase vorbitori. Te-ai gândi că audiența a obosit și abia așteaptă să plece. La Umanager, nu este așa. Finalul este un privilegiu. Cortina nu cade dramatic după ultima arie cântată de primadona. Finalul este ca un digestif după un dinner rafinat.

Fiecare dintre cei care au întemeiat Umanager are un rol. Mai întâi, sunt toți prezenți. Ceea ce e prima dovadă de respect pentru invitații lor. Apoi, sunt deschiși și ospitalieri. Au un cuvânt de bun-venit pentru toată lumea, sunt conectați la subiect, sunt nerăbdători să discute, să asculte, să modereze fiecare panel.

Domnul Steven van Groningen și-a rezervat un rol special, pentru care îl admir cum n-am admirat niciodată vreun alt lider cu care am avut ocazia să interacționez (și, cu recunoștință spun, am avut norocul să întâlnesc oameni la care nici nu visam că o să ajung vreodată prin preajmă). Iată-l în imaginea aceasta, în primul rând, cu caietul de notițe. Atent, urmărește dezbaterea și scrie ceea ce la final împărtășește cu noi.

IMG_20170523_192258 (2)

Vine după o zi de lucru, în care a luat probabil multe decizii, a semnat documente, a acționat responsabil. Ca un elev la școală, urmărește cu atenție și scrie mărunt și ordonat. Atunci când ne împărtășește ce a scris, vorbește cu smerenia celui care știe cât de important este ceea ce rămâne.  Mă uimește disciplina cu care pregătește aceste meeting notes, sinteza cu care ne oferă his takeaways, ce l-a pus pe gânduri, ce crede  că merită reținut.

Vorbește românește și acest lucru este o altă dovadă de respect pentru audiență. Poate nu știe exact proverbul amintit de un vorbitor (”ce ție nu-ți place, altuia nu face”) dar știe înțelesul. Și ne face pe noi să înțelegem reluând definiții, citate, adăugând propriile insights.

Am avut ocazia să vorbesc la o întâlnire Umanager despre responsabilitatea socială. M-a uimit când la sfârșit domnul Steven van Groningen ne-a spus ce și-a notat din prezentarea mea. Mi s-a părut ceva ieșit din comun, care m-a copleșit. Am întâlnit lideri care pregăteau prezentări tehnice, multimedia, în fața a mii de oameni. Mă impresiona cum făceau față la  întâmplări unexpected, le admiram spontaneitatea cu care urmau scenariul. Ceea ce îmi place la Umanager este diversitatea. A temelor, a oamenilor, a prezentărilor, a întrebărilor.

Și atenția statornică a unui om, care îi urmărește cu atenție pe toți și ne oferă cu smerenie înțelegerea lui despre lume.

IMG_20170523_192824.jpg

P.S. Sesiunea trecută a fost live pe Facebook, puteți să revedeți înregistrarea pe pagina Umanager. Iar dacă aveți timp și tema anunțată la Umanager vă pasioneaza, vă puteți înscrie. Free. Nu știu alte locuri unde puteți întâlni un CEO care stă la un seminar trei ore și vă oferă notițele lui.
 

 

 

Lasă un comentariu